بسمه تعالی مرکز سواد فضای مجازی و آکادمی زیست پلاس طرح درس کارگاه : مخاطب شناسی قرآنی مدت: 90 دقیقه |
|
آشنایی فراگیران با مخاطب شناسی، طبقه یندی مخاطبان و الگوی ارتباط گیری موثر با انبوه مخاطبان | اهداف کلی |
آشنایی با نحوه مواجهه با هر مخاطب دسته بندی كلی و جزئی مخاطبان انبوه تبيین طيف نظری مخاطبان برای پرداخت هزينه یافتن الگوی مناسب رفتاری با هر مخاطب |
اهداف جزئی |
مدرس ضمن به نمایش گذاشتن اسلایدهای مربوطه و پاسخگویی به سوالات به توضیح و تبیین موارد ذیل می پردازد نحوه مواجهه با هر مخاطب 2.تعريف مخاطب همسو 3.تعريف مخاطب ناهمسو 4. تعريف مخاطب متغیر 5.معرفیمخاطب ناهمسو برون گرا و درونگران 6.مخاطب ناهمسوی خشمگین، ناراحت و دلخور 7.مخاطب ناهمسو فعال و غیر مفعال 8.مخاطب تغییر پذیر و تغییر ناپذیر 9.مخاطب حضوری و مجازی 10.مخاطب با مبنای تصمیم منطقی (تعقلی) و با مینای تصمیم بر احساسات (هیجانی) 11.مخاطب شجاع(جسور) و مخاطب محافظه کار(ترسو) 12.مخاطب تعامل پذیر و تعامل ناپذیر 13.تفاوت مخاطبان از نظر پرداخت هزرینه(مجاهد، مدافع، موافق، مخالف، معاند و محارب) 14.مواجهه نرم با مخاطب موافق و مخالف 15.پیامد های ارسال پیام اشتباه 16.ضرورت تولید پیام اختصاصی برای هر مخاطب 17.نحوه و مخاطب به کارگیری ادبیات مهر و عطوفت، و زبان خشن |
ارائه درس |
اهمیت تقسیم بندی مخاطبان در چیست؟ انواع مخاطبان ناهمسو را نام ببرید و مختصرا توضیح دهید جابجایی طیف های مخاطب در میزان پرداخت هزینه چه زمانی اتفاق می افتد |
سوالات |
کارگاه آموزشی مخاطب شناسی قرآنی، استاد مجید اسماعیلی، رویداد ملی اخبر جعلی در عصر پساحقیقت، آکادمی زیست پلاس |
منبع پیشنهادی |