مخاطب شناسی قرآنی

بسمه تعالی

مرکز سواد فضای مجازی و آکادمی زیست پلاس

طرح درس کارگاه : مخاطب شناسی قرآنی                    مدت: 90  دقیقه

آشنایی فراگیران با مخاطب شناسی، طبقه یندی مخاطبان و الگوی ارتباط گیری موثر با انبوه مخاطبان اهداف کلی

آشنایی با نحوه مواجهه با هر مخاطب

دسته بندی كلی و جزئی مخاطبان انبوه

تبيین طيف نظری مخاطبان برای پرداخت هزينه

یافتن الگوی مناسب رفتاری با هر مخاطب

اهداف جزئی

مدرس ضمن به نمایش گذاشتن اسلایدهای مربوطه و پاسخگویی به سوالات به توضیح و تبیین موارد ذیل می پردازد

نحوه مواجهه با هر مخاطب 2.تعريف مخاطب همسو 3.تعريف مخاطب ناهمسو 4. تعريف مخاطب متغیر 5.معرفیمخاطب ناهمسو برون گرا و درونگران 6.مخاطب ناهمسوی خشمگین، ناراحت و دلخور 7.مخاطب ناهمسو فعال و غیر مفعال 8.مخاطب تغییر پذیر و تغییر ناپذیر 9.مخاطب حضوری و مجازی 10.مخاطب با مبنای تصمیم منطقی (تعقلی) و با مینای تصمیم بر احساسات (هیجانی) 11.مخاطب شجاع(جسور) و مخاطب محافظه کار(ترسو) 12.مخاطب تعامل پذیر و تعامل ناپذیر 13.تفاوت مخاطبان از نظر پرداخت هزرینه(مجاهد، مدافع، موافق، مخالف، معاند و محارب) 14.مواجهه نرم با مخاطب موافق و مخالف 15.پیامد های ارسال پیام اشتباه 16.ضرورت تولید پیام اختصاصی برای هر مخاطب 17.نحوه و مخاطب به کارگیری ادبیات مهر و عطوفت، و زبان خشن

ارائه درس

اهمیت تقسیم بندی مخاطبان در چیست؟

انواع مخاطبان ناهمسو را نام ببرید و مختصرا توضیح دهید

جابجایی طیف های مخاطب در میزان پرداخت هزینه چه زمانی اتفاق می افتد

سوالات

کارگاه آموزشی مخاطب شناسی قرآنی، استاد مجید اسماعیلی، رویداد ملی اخبر جعلی در عصر پساحقیقت، آکادمی زیست پلاس

منبع پیشنهادی