بسمه تعالی مرکز سواد فضای مجازی و آکادمی زیست پلاس طرح درس کارگاه : آرایش رسانه ای مهاجم مدت: 90 دقیقه |
|
آشنایی فراگیران با روند های تغییر قدرت در عصر اینترنت و رویکرد های رسانه ای مهاجم مبتنی بر آن |
اهداف کلی |
آشنایی با تاریخچه تحولات قدرت مبتنی بر تحولات فناوری و تکنولوژی شناخت رویکرد های استعماری نوین در خلال انقلاب های سوم و چهارم صنعتی آشنایی با آرایش رسانه ای دشمن در عصر کمپین سازی رسانه ای |
اهداف جزئی |
مدرس ضمن به نمایش گذاشتن اسلایدهای مربوطه و پاسخگویی به سوالات به توضیح و تبیین موارد ذیل می پردازد مقدمه ای بر تاریخچه تحولات قدرت بر اساس انقلاب های صنعتی 2.از استعمار کهنه تا استعمار نو 3.پایان جنگ جهانی و آغاز جنگ های ایدئولوژیک 4.انقلاب سوم صنعتی و انفجار اطلاعاتی 5.جنگ سرد و آغاز اهمیت اطلاع و خبر اول 6.جنگ روایت ها و اهمیت اقناع 7.انقلاب چهارم صنعتی و شروع دوران اینترنت 8.تعاملی شدن اینترنت و شکل گیری جامعه شبکه ای 9. اهمیت کمپین سازی در عصر وب تعاملی 10.بررسی موردی کمپین های رسانه ای دشمن در عصر تحریم ها 11.تشریح آرایش رسانه ای دشمن مبتنی بر کمپین سازی 12.قدرت پلتفرم ها در عصر شبکه های اجتماعی 13.گذار بعدی دوران قدرت با ظهور هوش مصنوعی |
ارائه درس |
عوامل شکل گیری انقلاب های صنعتی اول تا چهارم را نام برده و تحولات قدرت در آن را توضیح دهید پس از جنگ های جهانی و شکل گیری بلوک شرق و غرب چه چیزی بین اصحاب قدرت مورد توجه واقع شد؟ مهم ترین مولفه قدرت رسانه ای در دوران چنگ سرد چه بود؟ توضیح دهید علت اهمیت یافتن روایت و جنگ روایت ها در دهه 90 میلادی چه بود؟ علت اهمیت کمپین ها در عصر رسانه های اجتماعی را توضیح دهید |
سوالات
|
کتاب راه نیرنگ، نویسنده: ویکتور استروفسکی، مترجم: محسن اشرفی، انتشارات اطلاعات کتاب مدیریت غرب بر زندگی شرق، نویسنده: حسن رحیم پور ازغدی، انتشارات کتاب فردا کتاب هنر تحریم ها، نویسنده: ریچارد نفیو، مترج» سید علی صادقی، انتشارات پیام محراب |
منبع پیشنهادی |